În cadrul unei inițiative ambițioase #DeLaLiceeniPentruLiceeni, 20 de ateliere de diseminare au fost organizate pentru a aborda tematicile relevante ale jocului educational Hi-Quest și ale proiectului Captain Civic.
Elevii implicați în aceste ateliere au avut oportunitatea de a-și împărtăși experiențele Captain Civic cu colegii de liceu și de a vorbi despre modul în care această experiență i-a influențat în mod pozitiv. Iată ce au spus câțiva dintre ei:
„Atelierul nostru #DeLaLiceeniPentruLiceeni a fost o experiență minunată! Atât mie, cât și colegiilor mei de clasă ne-a plăcut foarte mult atât etapa de pregătire a atelierului, pentru că am avut ocazia să discutăm între noi, să supunem la vot care a fost orașul nostru preferat, să ne reamintitm toate momentele furmoase pe care le-am trăit prin intermediul jocului Hi-Quest și să ne invităm prietenii din liceu să testeze și ei jocul, cât și atelierul în sine. Acesta a avut loc ieri, pe 3 aprilie, în sala noastră de clasă unde i-am invitat atât pe colegii de clasa a Xa, dar și pe cei mai mici din clasa a IXa. În total am avut 30 de invitați pe care i-am împărțit în 6 echipe. Orașul pe care l-am ales să îl împărtășim cu colegii noștri de liceu a fost Empathyville și fiecare echipă a avut de făcut două provocări diferite ale acestui oraș. În final, am lansat o provocare comună pentru toți cei prezenți și anume să își imagineze cum ar arăta logo-ul acesui oraș. Rezultatele au fost deosebite, fiecare imaginându-și ceva diferit și special.” (Matei, clasa a X-a, Colegiul Economic “Virgil Madgearu” din Galați)
„Cu ajutorul doamnei profesoare am organizat atelierul joi. Drept invitați i-am avut pe colegii de la clasa a IX-a A. În prima parte a atelierului le-am prezentat acestora despre ce este jocul Captain Civic și le-am împărtășit câteva dintre rezultatele pe care echipa mea le-a creat ca răspuns la provocările noastre preferate. Mai apoi, i-am împărțit pe aceștia în 4 echipe și i-am încurajat să îndeplinească cât mai multe provocări ale orașului Realopolis și câteva dintre provocările scurte pe care le-am realizat la clasă. Pot spune că atelierul a fost un adevărat succes, iar colegii își doresc să implementeze și ei jocul la clasă!” (Alexandra, clasa a XI-a, Colegiul Economic „Pintea Viteazul” din Cavnic)
„Am invitat să ia parte la atelierul nostru de diserminare #DeLaLiceeniPentruLiceeni cât mai mulți colegi din liceu. În final, numărul lor a fost mult mai mare decât ne-am așteptat și asta ne-a surprins și ne-a bucurat foarte tare. În total ni s-au alăturat 35 de colegi de la mai multe clase. În primele 15 minute le-am povestit despre jocul Hi-quest și proiectul Captain Civic cu ajutorul doamnei diriginte și le-am arătat câteva poze cu noi din timpul jocului. Cu totii ne-am amuzat teribil. Mai apoi, i-am împărțit în 3 echipe: o echipă a intrat în orașul Realopolis, o altă echipă în orașul Decidopi și utlima echipă în orașul Autocontrolia. Le-am dat timp o oră să rezolve provocările orașelor, una dintre echipe chiar a reușit să le rezolve pe toate și a câștigat un premiu din partea noastră. La finalul timpului fiecare echipă a prezentat pe rând cele mai interesante două provocări pe care le-a dus la bun sfârșit. Deși la început mulți dintre colegi erau reținuți pentru că nu erau obișnuiți să lucreze în echipă la școală, până la finalul atelierului toată lumea a devenit mai relaxată și cred că toți ne-am bucurat de experiență. Abia așteptăm să o repetăm. :)” (Florentina, clasa a IX-a, Liceul Pedagogic “Ștefan Bănulescu” din Călărași)
„Atelierul acesta ne-a demonstrat abilitatile fiecarui participant. Ne-am distrat si am invatat sa lucram in echipe si cu alti copii, intrucat am avut sansa sa cunoastem oameni cu aceleasi pasiuni si ganduri în interiorul orașului Creativitown. Ne-am ajutat unii pe altii, ne-am sfatuit, iar finalul a fost unul minunat, in care fiecare copil a putut fi auzit. Colegii ne-au mărturisit că ar vrea și ei să testeze experiența Captain Civic în anul ce urmează.” (Daria, clasa a XI-a, Colegiul Național ”Matei Basarb” din București)
Aceste câteva păreri ale elevilor reflectă impactul pozitiv pe care aceste ateliere l-au avut asupra lor. Elevii participanți au învățat nu doar despre subiectele abordate, ci și despre importanța implicării și a responsabilității în comunitatea lor. Prin intermediul acestei experiențe, au devenit mai conștienți și mai pregătiți să devină cetățeni activi și responsabili în societate.
Atelierele #DeLaLiceeniPentruLiceeni reprezintă o inițiativă remarcabilă, care evidențiază puterea și potențialul tinerilor de a face o schimbare pozitivă în lumea din jurul lor. Educația civică, diversitatea, dezvoltarea durabilă, media literacy și toate celelate subiecte abordate ănm cadrul proiectului Captain Civic sunt teme esențiale pentru a forma o nouă generație de lideri responsabili și implicați.
Proiect derulat de Asociația Monomyths cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE și Norvegiene 2014-2021; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org.”